48% des Marocains d'Anvers, Gand et Genk se sont sentis victimes de discrimination

boptitprince

je ne suis qu'un prince..
Ils sont malheureux nos concitoyens de Flandre : selon une étude de l'université de Hasselt, 48% des Marocains d'Anvers, Gand et Genk se sont sentis victimes de discrimination au moins une fois ces 12 derniers mois. L'enquête, qui dévoile que les habitants de Flandre voient d'un plus mauvais œil les Marocains que les Turcs, précise que 43% de Flamands affirment ne jamais parler à leurs voisins Marocains. Plus courtois que cela…


http://www.telquel-online.com/369/lessentiel_369.shtml
 

boptitprince

je ne suis qu'un prince..
Voila l article complet...

Helft Marokkaanse Vlamingen voelt zich gediscrimineerd
vrijdag 03 april 2009Bron: belga Auteur: kld
Helft Marokkaanse Vlamingen voelt zich gediscrimineerd

pdw
Bijna een op de twee Vlamingen van Marokkaanse afkomst (48,4 procent) voelde zich de afgelopen twaalf maanden minstens één keer persoonlijk gediscrimineerd. Bij de Turken was dat 43,7 procent. Opmerkelijk is dat ook een op drie Vlamingen zich persoonlijk gediscrimineerd voelde.
De universiteit Hasselt geeft in een studie een stand van zaken over het integratieproces bij Marokkanen en Turken in Vlaanderen. De onderzoekers interviewden 960 mensen van Turkse, Marokkaanse en Vlaamse afkomst in de steden Antwerpen, Gent en Genk.

Eén op de vier Turkse en één op de vijf Marokkaanse Vlamingen doet dagelijks een babbeltje met de autochtone buur. 43 procent van de autochtone Vlamingen praat nooit met de Marokkaanse buur en 38 procent met de Turkse buur.

Opvallend nog is dat Vlamingen een negatiever beeld hebben van Marokkanen, dan van Turken.


http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF20090403_015
 

boptitprince

je ne suis qu'un prince..
snif snif....alors que je suis au courant de tout, :D je n'étais pas au courant de cette étude interessante de l universite d Hasselt.... je suis tombé dessus par hasard en lisant l excellentissime journal marocain Telquel:D
 
Haut