Papiers qu'il faut pour vivre au Maroc

Bonjour,

Je suis une anglaise installée en Angleterre, et je compte bientôt m'installer au Maroc.

ma question est la suivante:

Est ce que j'aurai pas le droit de dépasser une durée bien précise ou bien je peux vivre au Maroc la durée que je veux ? Et ce que je dois demander une green card ?


Je pense que c'est tout.
Merci d'avance pour vos réponse.
Annelie
 

Espiegle69

Evil Halouf
Bonjour,

Je suis une anglaise installée en Angleterre, et je compte bientôt m'installer au Maroc.

ma question est la suivante:

Est ce que j'aurai pas le droit de dépasser une durée bien précise ou bien je peux vivre au Maroc la durée que je veux ? Et ce que je dois demander une green card ?


Je pense que c'est tout.
Merci d'avance pour vos réponse.
Annelie

You don't need any Visa if your stay doesn't exceed 3 months. If you are intending to stay longer, the procedure is to enter the country on a short-term entry visa, then apply for permanent residency once in Morocco.

Candidates for Moroccan immigration who wish to apply for a residence permit must do so within two weeks of their initial arrival in Morocco.

In Morocco, work permit applications are employer led and work permits may only be granted to candidates who have been offered a specific position with a particular Moroccan company.

The company in question must apply on behalf of the candidate and will be required to demonstrate that the position being offered could not have been filled by a Moroccan citizen.
 
Haut