Vos citations favorites de films?

rfissator

Aprés Terminator voiçi ..
Y'a tjrs des petites phrases de films qui nous marquent, je vous en cite certaines qui m'on plut :

- "Il est à moi, mon préciiiiiiiiiiiiiiiiieux .. "( Gollum dans le seigneur des anneaux )

- "A woman's heart is a deep ocean of secrets." Rose dans Titanic

- Cruz dans Coach Carter ==> " Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness, that most frightens us. Your playing small does not serve the world. There is nothing enlightened about shrinking so that other people won't feel insecure around you. We are all meant to shine as children do. It's not just in some of us; it is in everyone. And as we let our own lights shine, we unconsciously give other people permission to do the same. As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others. "

- " My name is Bond, James Bond" xD

- " Que la force soit avec vous " ( tous les episodes de STAR WARS )

- " don't take it personal, it's just buisness " et " keep your friends close and your enemies closer " dans le parrain. ( Un culte !! )

- "Happiness only real when shared" - Into the Wild

Et ma prefere pour la fin :
-'ll tell you a secret, something they don't teach you in your temple. The Gods envy us. They envy us because we're mortal, because any time might be our last. Everything is more beautiful because we're doomed. You will never be lovelier" Achille dans Troy ( troooop trooop bien !!! )


Je serais curieuse de savoir quelles sont les vôtres ?
 

Bipasha

Soussia
'La vie est comme une boite de chocolat, on ne sait jamais sur quoi on va tomber' Foreste Gump (j'aime bien aussi le petit clin d'oeil dans une nounou d'enfer)
 
Dans The United States Of Leland, Donnie Darko, en moins tordu.



" Le plus dur c’est de savoir qu'il y a de la bonté chez les gens. La plus part du temps elle reste enfermée en eux.
C'est peut être parce que l'on a peur du malheur que l'on a un Dieu ou alors parce que l'on a peur du bonheur. Parce que, si il n'y a pas de Dieu, ça veut dire que c'est en nous, et que l'on pourrait faire le bien tout le temps si on voulait.
Donc quand on fait le mal c'est que l'on veut faire le mal ou que l'on est obligé, ou peut être que l'on a simplement besoin du mal pour nous rappeler ce qu'est le bien après tout."
 
Y'a tjrs des petites phrases de films qui nous marquent, je vous en cite certaines qui m'on plut :

- "Il est à moi, mon préciiiiiiiiiiiiiiiiieux .. "( Gollum dans le seigneur des anneaux )

- "A woman's heart is a deep ocean of secrets." Rose dans Titanic

- Cruz dans Coach Carter ==> " Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness, that most frightens us. Your playing small does not serve the world. There is nothing enlightened about shrinking so that other people won't feel insecure around you. We are all meant to shine as children do. It's not just in some of us; it is in everyone. And as we let our own lights shine, we unconsciously give other people permission to do the same. As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others. "

- " My name is Bond, James Bond" xD

- " Que la force soit avec vous " ( tous les episodes de STAR WARS )

- " don't take it personal, it's just buisness " et " keep your friends close and your enemies closer " dans le parrain. ( Un culte !! )

- "Happiness only real when shared" - Into the Wild

Et ma prefere pour la fin :
-'ll tell you a secret, something they don't teach you in your temple. The Gods envy us. They envy us because we're mortal, because any time might be our last. Everything is more beautiful because we're doomed. You will never be lovelier" Achille dans Troy ( troooop trooop bien !!! )


Je serais curieuse de savoir quelles sont les vôtres ?

It's long time to see you man --steven seagel
 
-Je m'appelle maximus meridius decimus, commandant des armés du nord, general des armés du sud, père d'un fils assassiné, époux d'une femme assassinée et j'aurai ma vengeance dans cette vie ou dans l'autre. Gladiateur

-Un homme fait ce qu'il peut, jusqu'à ce que son destin lui soit révélé. The last Samurai
 

didou200

Bladinaute de diamant
VIB
je ne sais plus dans quel film mais c était comme ça

---- I don't care about you

---- Don't worry about me, it all the rest that you should care about
 
Haut