Défense de la sunna

Suite :) la il faut bien suivre pour bien comprendre la science du hadiths

Exemple du quatrième cas de figure (3.d) : le Coran a autorisé en soi la polygynie sous condition (voir Coran 4/3) ; cependant il a formulé l'interdiction qu'un homme soit marié simultanément à deux sœurs (Coran 4/23) ; le Prophète a rajouté à cela l'interdiction qu'un homme soit marié simultanément avec une femme et sa tante maternelle (al-Bukhârî 4819).

Donc on peux se marié avec ça tante paternelle ;) quoique le coran ne dit rien a se sujet :(
Suite
– 4.a) Ce que le Prophète a enseigné qui se rapporte aux choses purement 'âdî ne relève à l'unanimité pas d'une révélation mais de son savoir humain :
Ce qu'il a dit de cette catégorie relève de ses connaissances personnelles et Dieu n'intervient pas en cas d'erreur de sa part à ce sujet : le récit de sa remarque à propos de la fécondation des dattiers est bien connu (cf. Hujjat ullâh il-bâligha 1/372-373).

On peut ou pas féconder les dattier ?
 
Suite
– 4.a) Ce que le Prophète a enseigné qui se rapporte aux choses purement 'âdî ne relève à l'unanimité pas d'une révélation mais de son savoir humain :
Ce qu'il a dit de cette catégorie relève de ses connaissances personnelles et Dieu n'intervient pas en cas d'erreur de sa part à ce sujet : le récit de sa remarque à propos de la fécondation des dattiers est bien connu (cf. Hujjat ullâh il-bâligha 1/372-373).

On peut ou pas féconder les dattier ?
Suite et conclusion :)
-
Conclusion :

A la lumière de ce qui précède, on ne peut, en tant que musulman, que penser ceci : Dieu a voulu que le Prophète ait pour rôle non seulement de transmettre le texte du Coran mais également de détailler par ses paroles et ses actes les enseignements du Coran. Toujours en tant que musulman, on ne peut que penser aussi que dès lors que Dieu a voulu que les paroles et actes du Prophète détaillent les enseignements du Coran, et dès lors qu'Il a voulu que le Coran parvienne dans son authenticité jusqu'à nous, Il a également voulu que ces paroles et actes du Prophète parviennent eux aussi jusqu'à nous. Si tout le Coran est authentique, il n'en va cependant pas de même de l'ensemble des propos, actions et approbations attribuées au Prophète : il s'y trouve de l'authentique, du carrément inventé (mawdhû'), et du rapporté avec une chaîne de mauvaise qualité (isnâduhû dha'îf) : cliquez ici pour en savoir plus.

Bien les hadiths authentique , son ceux qui son identique au coran ;)
 
Impossible de parler Sunna sans parler d'Abu Huraira

La controverse de ce compagnon est au moins aussi importante que sa contribution à l'islam
Ci après, en anglais plusieurs de ces défenses

A Reply To Some Erroneous Claims
The Shia claims that:
Muslim in his Saheeh in Volume 1, writes that during the time of the Prophet Umar bin Khattaab
beat Aboo Hurayrah for fabricating lies.
In Volume 2 of Saheeh Muslim, he quotes ‘Aa'ishah as, " Aboo Hurayrah is a great liar who
fabricates ahaadeeth and attributes them to the holy Prophet ."
In Volume 4 of Saheeh Muslim, Nadwee says "Imaam Aboo Haneefah said, 'The Companions of
the Prophet were generally pious and just. I accept every haeeth narrated by them, but I do not
accept the ahadeeth whose source is Aboo Hurayrah, Anas ibn Maalik, or Samrah ibn Jundab.'"
I have the following comments:
(1) It is obvious from the initial post that the information quoted is a poor rephrasing of some well
known incidents surrounding Aboo Hurayrah's life - radiyallahu 'anhu - which have been addressed
by the scholars. These events are often used to discount Aboo Hurayrah's veracity and thereby
negate a large section of the Sunnah.
The two prominent sources in contemporary times for raising these allegations against Aboo
Hurayrah are the Shee'ah and the students of the orientalists.
As for the former, many of these allegations are to be found in the work, Aboo Hurayrah, by the
Lebanese Shee'ee author, Abd al-Husayn Sharaf ul-Deen al-'Amalee.
Aspects of this work were refuted by Dr. Muhammad Ajaaj al-Khateeb (Professor at the University of
Damscus, Colleges of Sharia and Education) in his Master's thesis, al-Sunna Qabl al-Tadween
(Cairo: 1483/1963) and also in his work, Aboo Hurayrah Raawiya al-Islaam (Cairo: 1962).
Regarding the latter, most of the arguments of the Orientalists were summarized by Mahmud Abu
Rayyah of Egypt. In his work, Adwa' 'alas-Sunnat-il-Muhammadeeyah (Cairo: 1377/1958), Abu
Rayya attempted to show that the Sunnah is fabricated in the whole and toward that aim he raised
questions on Aboo Hurayrah's veracity.
When Abu Raya's book first appeared, a number of scholars addressed his arguments. The most
prominent responses were
l Dr. Mustafaa as-Sibaa'ee (founder of the Muslim Brotherhood in Syria), in his thesis, al-
Sunna wa Makanatuha fit-Tashree' al-Islaamee, (Cairo: 1380/1961);
l Shaykh 'Abdur-Razzaq Hamza (the head of Darul-Hadeeth in Makkah and Imaam of Masjid
al-Haram), Zulumat Abi Raya amam Adwa' al-Sunnah al-Muhammadeeyah, (Cairo: n.d.);
and
l The definitive response by Shaykh 'Abdur-Rahmaan ibn Yahyaa al-Mu'allamee al-Yamanee
(the Librarian of Masjid al-Haram), al-Anwaar ul-Kaashifah lima fee Kitaab Adwaa' 'ala al-
Sunnah min al-Zallal wa l-Tadleel wa l-Mujaazafah, (Cairo: 1378) - may Allah have mercy
with them all.
(2) It should be noted that pertaining to most of the objections raised against Aboo Hurayrah, there
exists a definitive defense written by the Iraqi Muslim Brotherhood scholar, 'Abdul-Mun'im Saalih al-
'Alee al-'Izzee, entitled Dif'a 'an Abee Hurayrah (Baghdad: 1393/1973). In this work, al-'Izzi
reviewed, page by page, over 110 classical works (most of which are in a number of volumes,
extending thousands of pages) with the aim of collecting everything related to Aboo Hurayrah.
With regards to the three specific objections raised against Aboo Hurayrah in the post, the response
is as follows:
(3) 'Umar never beated Aboo Hurayrah during the lifetime of the Prophet - - for lying
against the Prophet.
However, both 'Abdul-Husayn al-'Amalee (p. 268) and Abu Rayya (pp. 163, 171) report that 'Umar
struck Aboo Hurayrah with a shield for relating too many hadeeth upon the Prophet - sallallahu
'alaihi wa sallam - and accused him of lying. The source of this incident is not Saheeh Muslim, but
rather a Shee'ee text, Sharh Nahj al-Balagha, by the Shiite Mu'tazilite Ibn Abi al-Hadid who quotes
Abu Ja'far al-Iskafi. Abu Ja'far al-Iskafi is a third century, Shiite Mu'tazalite. Al-Iskafi relates this
incident with no chain or authorities (sanad). And thus this is an unverified historical incident that
appears centuries after the deaths of 'Umar and Aboo Hurayrah. And moreover it is found in the
works of those who harbor religious animosities against Aboo Hurayrah and adverse theological
positions toward the Sunna. (See: al-Mu'allamee, al-Anwaer al-Kaashifah, pp. 152-153, al-Khateeb,
al-Sunnah Qabl al-Tadween, p. 457, al-'Izzee, Difaa' 'an Abee Hurayrah, p. 123)
Historically, the Jahmee, Bishr al-Mareesee was perhaps the first to claim that 'Umar said that "the
greatest liar among the narrators of hadeeth is Aboo Hurayrah." To this fabrication, Imam al-
Darimee responded, "How could 'Umar accuse him of lying against the Messenger of Allah -
- and [at the same time] place his in charge of important posts. Had [Aboo Hurayrah] been
thought of by 'Umar - radiyallahu 'anhu - as [al-Mareesee] claimed, 'Umar would not have
entrusted [Aboo Hurayrah] with the affairs of the Muslims, placing him in charge, time and
time again."
Also, ad-Darimee rhetorically asks al-Mareesee, "If you were truthful in your claim, then expose
[to us] who narrated such. You will not be able to expose a trustworthy narrator." (See al-
Darimi, Radd al-Imaam al-Darimee 'Uthmaan ibn Sa'eed 'alaa Bishr al-Mareesee al-'Aneed, pp.
132-135.)
Interestingly, al-'Izzee shows that a number of grandsons of 'Umar related hadeeth from Aboo
Hurayrah from the Prophet - . Among whom: (a) Salim ibn 'Abd Allah ibn 'Umar, who in Saheeh
al-Bukhaaree alone relates three hadeeth; (b) and Hafs ibn 'Asim ibn 'Umar, who in Saheeh al-
Bukhaaree alone relates eleven hadeeth. al-'Izzi comments (p. 123), "Did they not hear from their
fathers that their grandfather considered Aboo Hurayrah a liar?"
 
(4) ‘Aa’ishah - radiyallahu 'anha- never accused Aboo Hurayrah of lying. However, there do exist a
number of incidents where she corrected Aboo Hurayrah for erring in the hadeeth he transmitted.
This was not unique for Aboo Hurayrah, but rather ‘Aa’ishah corrected a number of the
Companions. Imaam al-Zarkashee (794 A.H.) has gathered and commented upon all the statements
wherein which ‘Aa’ishah corrected another of the Prophet's companions in his al-Ijaba li Irad ma
Istadraakahu ‘Aa’ishah 'ala -Sahaabah.
Of these criticisms by ‘Aa’ishah, there exists one in Saheeh Muslim (Cairo: Vol. 3, p. 137).
Specifically that Aboo Hurayrah related that the individual who at dawn (fajr) is in a state of sexual
defilement, he is not permitted fast. When ‘Aa’ishah and Umm Salamah were questioned regarding
this they informed that the Prophet - - during the month of Ramadan would awake at dawn in a
state of sexual defilement not due to a dream (i.e., due to having sexual relations) and fast. When
Aboo Hurayrah was later questioned as to his source, he informed that he heard that from al-Fadl
ibn 'Abbas and not the Prophet - sallallahu 'alayhi wa sallam - directly.
Az-Zarkashee (Cairo: p. 57) informs that the ruling delivered by Aboo Hurayrah was initially the
ruling given by the Prophet - - but was later abrogated. This abrogation it seems did not reach
Aboo Hurayrah. That the ruling was abrogated is echoed in the verses regarding the permissibilty of
sexual relations with one's women during the night of Ramadan.
Moreover, it should be noted that a number of the leading scholars among the second generation
(taabi'een), held the same opinion of Aboo Hurayrah. Among them was ‘Aa’ishah's nephew, 'Urwah
ibn al-Zubayr. It seems that 'Urwah interpreted ‘Aa’ishah's statement to indicate a ruling specific to
the Prophet - - and not general for the umma. This opinion was also held by Taawoos, 'Ataa',
Saalim ibn 'Abd Allah ibn 'Umar, al-Hasan al-Basree, and Ibraaheem al-Nakha'ee. And thus we see
this opinion among the scholars of the tabi'in in the cities of Makkah, al-Madeenah, al-Basra, and al-
Koofah.
Moreover, there are incidents which show that ‘Aa’ishah did not consider Aboo Hurayrah to be a liar
even if she corrected him at times. Among which is that ‘Aa’ishah confirmed a hadeeth related by
Aboo Hurayrah regarding the reward for following a funeral bier which was questioned by Ibn 'Umar.
This is reported by al-Bukhaaree and Muslim. (See al-'Izzee, pp. 234-235)
Al-'Izzee (p. 110) also shows that when ‘Aa’ishah and Hafsah died Aboo Hurayrah led the funeral
prayers and Ibn 'Umar was among the attendees. This is reported by al-Bukharee in his Taareekh
as-Saghaar, p. 52. Al-Haakim reports in al-Mustadrak (Vol. 4, p. 6), that Ibn 'Umar was among the
people and had no objections.
Al-'Izzee remarks, "We know that the Muslims choose the best among them to lead funeral
prayers, how much more so when it is the wife of their Prophet - - in this world and the
next?"
One may surmize that had 'Umar considered Aboo Hurayrah to be a liar and beat him for that, how
would Ibn 'Umar allow (indeed, have no objections) Aboo Hurayrah to lead the funeral prayer for his
sister and Prophet's wife, Hafsaa? If ‘Aa’ishah considered Aboo Hurayrah to be a liar, would the
Muslims permit Aboo Hurayrah to lead the funeral prayers over her?
(5) As for Abu Haneefah's rejecting the narrations of these three companions.
However, what does exists is a principle of Usool al-Fiqh among the Hanafee scholars that those
narrations of Aboo Hurayrah which are in agreement with analogy (al-qiyaas) areadopted, and what
is in disagreement with analogy, one sees if the hadeeth has been accepted by the ummah, only
then it is adopted; otherwise analogy is adopted in preference to hadeeth. (See Usool al-Sarkhasee,
Vol. 1, p. 341)
The source of this principle is the Kufan scholar of the tabi'een, Ibraaheem an-Nakha'ee, who would
not adopt all the hadeeth of Aboo Hurayrah. Al-Dhahabi in his Mizaan al-I'tidaal (Vol. 1, p. 35)
reports that an-Nakha'ee explained his motivations by arguing that Aboo Hurayrah was not a scholar
of fiqh (faqeeh).
In response, it should be noted: (a.) a number of scholars have objected to al-Nakha'i's position.
Among whom ath-Thahabi, Ibn Katheer and Ibn 'Asaakir. (See ath-thahabi, Siyaar A'laam al-
Nubalaa', Vol. 2, p. 438 and Ibn Katheer, al-Bidaayah wan-Nihaayah, Vol. 8, pp. 109-110); (b.) Ibn
'Abbas who is recognized as a faqeeh, once in a gathering says to Aboo Hurayrah, "Give a fatwa O
Aboo Hurayrah;" (c.) For 23 years, after the death of 'Uthmaan - radiyallahu 'anhu - Aboo Hurayrah
would deliever fatawa in al-Madeenah. (See Tabaqaat Ibn Sa'd, Vol. 2, p. 372). There are no
objections by anyone to Aboo Hurayrah's knowledge of fiqh. Moreover, most of Aboo Hurayrah's
students among the tabi'in where accomplished scholars and judges. (d.) In comparing, the
instances where an-Nakha'ee did not adopt the narration of Aboo Hurayrah, we find that Aboo
Hurayrah's narration is stronger than the opinion forwarded by an-Nakha'ee. (see al-'Izzee, pp. 237-
248)
I hope this response will be satisfying. Again al-'Izzee's defense is the definitive work and it is in 500
pages.One final note, al-'Izzi also goes under the pen name Ahmad al-Rashid. You might remember a
couple of years ago he was arrested in the UAE (his place of residence) after returning from the
MAYA conference. Just recently, he was released.
by Ali al-Timimi
 
Bien entendu, si vous vous intéressez un peu aux sciences du hadith, vous verrez que abu huraira, a rapporté 5374 hadith dans les 6 recueil de hadith les plus authentiques
quand on compare cela au temps passé avec le Prophète, on peut se dire qi'il y a une invraisemblance
Le chiffre s'élevant meme à 8960 si on considère les neuf recueils les plus authentiques

Voici une courte réponse en anglais, désolé... remettant en cause cette vision de voir les choses, qui est bien superficielle
In the six famous books of hadith, Abu Hurayrah narrated 5,374 hadith,
more than twice the amount of any other companion. But if you examine
more closely the actual hadith that are unique to him, it is surprising.
Out of the 5,374 hadeeth narrated by Abu Hurayrah, 4,074 are repetitive.
This leaves us with 1,300 unique hadith of Abu Hurayrah. But if you look at
these hadith, we find that other companions have also narrated most of
these hadith as well. When you subtract the hadith that have been narrated
by other companions, we are left with roughly 10 hadith that Abu Hurayrah
and only Abu Hurayrah narrated in the Kutub as-Sitta.
Looking at the 9 major collections of hadith, we find that Abu Hurayrah
narrated
8,960 hadith. Of these, 8,510 have a connected chain, and 450 have broken
chains and are weak. Take out all the repetitive and you 1,475 left. Take all
the ones out that other companions narrated, and there are only 253
hadeeth left that were narrated by Abu Hurayrah alone. And after checking
the chains of hadeeth, we find that only 42 hadith the scholars say are
authentic and agreed upon.
By looking at this, we see that the orientalists do not have any basis to say
that Abu Hurayrah fabricated such a large number of hadith.

by Sheikh AbdulBary Yahya (The Chain of Command)
 
Le prophète n'a jamais appliqué la lapidation ou un meurtre pour apostasie
Tuer quelqu'un à coups de pierres est inhumain et aucun verset ne justifie cet acte tyrannique!

"Nulle contrainte en religion! Car le bon chemin s'est distingué de l'égarement. ..." (chapitre 2, verset 256)

Et quand on leur dit : "Suivez ce que Dieu a fait descendre", ils disent : "Non, mais nous suivrons les coutumes de nos ancêtres." - Quoi! et si leurs ancêtres n'avaient rien raisonné et s'ils n'avaient pas été dans la bonne direction? (Chapitre 2 verset 170)
C'est un discours tenu par les suiveurs de hadiths (racontars) qui disent nous suivons nos pieux prédécesseurs...
Ne se rendent ils pas compte qu'étant donné le nombre de hadiths contradictoires envers le coran ,prônant la haine, la violence, le dégoût...ces derniers ne peuvent satisfaire au critère de révélation divine et représentent une preuve flagrante de désobéissance envers Dieu et son messager?
 
salam aleicoum

Comme je le repète souvent, il est totalement idiot et malhonnête de prendre comme source seulement le Qoran.

Les pseudos coranistes qui le veulent ou non, on en eux la sunna car ils ont deja une connaissance de cette dernière
mais ils l'a nie.
Je m'explique La sira, les exégèses du Coran, l'histoire des compagnons, toute ses sources sont lié au Qoran
si tu nies ces sources tu nies Le Coran par analogie.
Va comprendre la sourate 9 et 33 sans autres sources....

Les coranistes jouissent de la Sunna mais il l'a nie
-on aurait dit que seuls les hadiths sur le voile l'apostasie ou la lapidation les a poussé à rejeter TOUT.
n'est ce pas d'une stupidité sans nom ?
 
Dernière édition:
Salam la sounnah est la pour rassembler les gens. Si on se contente que du coran et qu'on l'interprète complètement à sa sauce on aura tous une croyance différente et il est clair que au niveau de la aqida il n'y a pas d'ambiguïté possible. pourquoi A votre avis dieu nous demande de suivre les pas du prophète ? Car Il n'aime pas le désordre et veut unis.

Regarder ce que l'interprétation des textes à la sauce des gens à fait au monde musulman. On se retrouve avec un nombre incalculable de secte qui se divise et vive entre eux. Si le consensus des savants avaient été respecté jusque aujourd'hui dans sa globalité il y aurait eux moins de dégâts que ce que nous sommes entrain de vivre.

Je ne parle pas de fiqh ou la divergence est permise. Contentons nous juste de la aqida dans un premier temps.
 
salam aleicoum

Comme je le repète souvent, il est totalement idiot et malhonnête de prendre comme source seulement le Qoran.

Les pseudos coranistes qui le veulent ou non, on en eux la sunna car ils ont deja une connaissance de cette dernière
mais ils l'a nie.
Je m'explique La sira, les exégèses du Coran, l'histoire des compagnons, toute ses sources sont lié au Qoran
si tu nies ces sources tu nies Le Coran par analogie.
Va comprendre la sourate 9 et 33 sans autres sources....

Les coranistes jouissent de la Sunna mais il l'a nie
-on aurait dit que seuls les hadiths sur le voile l'apostasie ou la lapidation les a poussé à rejeter TOUT.
n'est ce pas d'une stupidité sans nom ?
Salam :)

Ton discours, est illogique, moi c'est des versets du coran qui mon fait prendre conscient que les hadiths c'est du Pipo :)
Qui qu'ils a dans la sourate 9 et 33 que l'on ne peut pas comprendre sans les hadiths ?
 
Salam la sounnah est la pour rassembler les gens. Si on se contente que du coran et qu'on l'interprète complètement à sa sauce on aura tous une croyance différente et il est clair que au niveau de la aqida il n'y a pas d'ambiguïté possible. pourquoi A votre avis dieu nous demande de suivre les pas du prophète ? Car Il n'aime pas le désordre et veut unis.

Regarder ce que l'interprétation des textes à la sauce des gens à fait au monde musulman. On se retrouve avec un nombre incalculable de secte qui se divise et vive entre eux. Si le consensus des savants avaient été respecté jusque aujourd'hui dans sa globalité il y aurait eux moins de dégâts que ce que nous sommes entrain de vivre.

Je ne parle pas de fiqh ou la divergence est permise. Contentons nous juste de la aqida dans un premier temps.
Ton discours est comme une maison a vendre, tu veut que l'on parle de la peinture des mur sans regarder les fondation et le toit, :)
 
salam, qui nous dit que les coranistes suivent que le Coran seul ? ont vis pas avec eux, si ça se trouve ils prie comme nous, 5 prières par jour, font la chahada en ajoutant mohammad dedans.....ect
salam, qui nous dit que les sunnites suivent le Coran et les hadiths ? ont vis pas avec eux, si ça se trouve ils prie comme nous, 3 prières par jour, font la chahada sans ajouter mohammad dedans.....ect
 
J'en ai marre des attaques injustifiées.

Le but de ce post est de fournir un certain nombre d'informations venant modérer les contre-arguments classiques des anti-sunna.


En ce qui me concerne, je ne répondrais qu'au sujet.
 
Tu m'excuser mais la croyance c'est la base la fondation pas la peinture comme tu le dis. Si tas pas compris ça revois comment on construit une maison ensuite tu pourras te lancer sereinement dans la quête de la foi.
Justement , les fondation de l'islam c'est le coran :) la science du hadiths, sait la tapisserie coller au coran :)
 
Je te retourne la question.

Je te cites:


C'est quoi cette phrase d'autiste. Ce n'est pas ce que j'ai dit.
Non je te rassure, cela vient de moi , toi ta dit ( non ton c/c dit) comme on peut pas attaqué le coran on s'attaque a la sunna et moi j'ai dit comme on peut pas attaquer le coran on a inventer des hadiths :)
 
J'en ai marre des attaques injustifiées.

Le but de ce post est de fournir un certain nombre d'informations venant modérer les contre-arguments classiques des anti-sunna.


En ce qui me concerne, je ne répondrais qu'au sujet.
Sait toujours la même chose avec vous, dé que l'on commence a faire des critique constructive, qui vous dépasse vous pleurais :D
 
Le prophète n'a jamais appliqué la lapidation ou un meurtre pour apostasie
Tuer quelqu'un à coups de pierres est inhumain et aucun verset ne justifie cet acte tyrannique!

"Nulle contrainte en religion! Car le bon chemin s'est distingué de l'égarement. ..." (chapitre 2, verset 256)

Et quand on leur dit : "Suivez ce que Dieu a fait descendre", ils disent : "Non, mais nous suivrons les coutumes de nos ancêtres." - Quoi! et si leurs ancêtres n'avaient rien raisonné et s'ils n'avaient pas été dans la bonne direction? (Chapitre 2 verset 170)
C'est un discours tenu par les suiveurs de hadiths (racontars) qui disent nous suivons nos pieux prédécesseurs...
Ne se rendent ils pas compte qu'étant donné le nombre de hadiths contradictoires envers le coran ,prônant la haine, la violence, le dégoût...ces derniers ne peuvent satisfaire au critère de révélation divine et représentent une preuve flagrante de désobéissance envers Dieu et son messager?

salam,

C'est aussi parce qu'on essaie de juger l'authenticité des hadith selon les critères actuels. Dieu et son Prophète nous ont prévenu que les musulmans n'allaient pas être les plus aimés en se rapprochant du Jour de la résurrection ce n'est pas pour rien.
L'Islam offre une résistance à cet Occident, par ses puissants principes.

Lorsque le Prophète a dit : "celui qui change de religion, tuez-le": est-ce que tu penses que le Prophète n'a pas prononcé une telle phrase?
Pourtant, c'est dans le même style que l'amputation du voleur ou la flagellation des femmes qui est coranique.

Plutôt que de remettre en cause des hadith dont l'authenticité est établie, pourquoi ne pas chercher l'explication qu'a donné l'équipe de savants à notre disposition depuis des siècles et les débuts de l'islam?
 
salam aleicoum

Comme je le repète souvent, il est totalement idiot et malhonnête de prendre comme source seulement le Qoran.

Les pseudos coranistes qui le veulent ou non, on en eux la sunna car ils ont deja une connaissance de cette dernière
mais ils l'a nie.
Je m'explique La sira, les exégèses du Coran, l'histoire des compagnons, toute ses sources sont lié au Qoran
si tu nies ces sources tu nies Le Coran par analogie.
Va comprendre la sourate 9 et 33 sans autres sources....

Les coranistes jouissent de la Sunna mais il l'a nie
-on aurait dit que seuls les hadiths sur le voile l'apostasie ou la lapidation les a poussé à rejeter TOUT.
n'est ce pas d'une stupidité sans nom ?

Aleykoum salam

Ils ont honte d'une partie plus ou moins importante de l'islam, certains étant plus ou moins prompts à rejeter une partie du message...
Ils veulent que l'islam ait un développement parallèle à celui du christianisme en France, ou du judaïsme.
 
C'est un discours tenu par les suiveurs de hadiths (racontars) qui disent nous suivons nos pieux prédécesseurs...
Ne se rendent ils pas compte qu'étant donné le nombre de hadiths contradictoires envers le coran ,prônant la haine, la violence, le dégoût...ces derniers ne peuvent satisfaire au critère de révélation divine et représentent une preuve flagrante de désobéissance envers Dieu et son messager?

Très bien, alors que pensez-vous de l'interdiction de l'alcool qui est coranique, de l'amputation de la main des voleurs, de la peine capitale pour les meurtriers, de la flagellation des fornicateurs, des règles sur le témoignage et l'héritage, du hijab.
Ces notions sont coraniques et pourtant, le Coran oblige bien comme vous le dites...
Donc, votre problème ne réside pas dans la Sunna, mais aussi dans le Coran...
 
Salam, je parlais pas de toi, je me posais juste la question si les coranistes suivent vraiment le Coran seul ou pas. Sinon merci pour les liens je lirais quand j aurais un peu de temp inchallah. Salam

Aleykoum salam

Les coranistes disent que rien n'existe d'islamique en dehors du Coran. Ils rejettent tous les hadith, qu'ils considèrent pour la majorité d'entre eux comme venant de Satan.


Ce qui me chagrine, c'est que les coranistes ne soient pas musulmans alors qu'ils récitent le Coran. Comment les considérer crédibles quand on voit qu'ils ont inventé une religion de toute pièce, hyper récente. Personne n'a soutenu cela avant eux, et cela était en général lié à un contexte politique.
L'Islam, c'est le Coran et la Sunnah. Le Coranisme, c'est le Coran.
 
Impossible de parler Sunna sans parler d'Abu Huraira

La controverse de ce compagnon est au moins aussi importante que sa contribution à l'islam
Ci après, en anglais plusieurs de ces défenses

A Reply To Some Erroneous Claims
The Shia claims that:
Muslim in his Saheeh in Volume 1, writes that during the time of the Prophet Umar bin Khattaab
beat Aboo Hurayrah for fabricating lies.
In Volume 2 of Saheeh Muslim, he quotes ‘Aa'ishah as, " Aboo Hurayrah is a great liar who
fabricates ahaadeeth and attributes them to the holy Prophet ."
In Volume 4 of Saheeh Muslim, Nadwee says "Imaam Aboo Haneefah said, 'The Companions of
the Prophet were generally pious and just. I accept every haeeth narrated by them, but I do not
accept the ahadeeth whose source is Aboo Hurayrah, Anas ibn Maalik, or Samrah ibn Jundab.'"
I have the following comments:
(1) It is obvious from the initial post that the information quoted is a poor rephrasing of some well
known incidents surrounding Aboo Hurayrah's life - radiyallahu 'anhu - which have been addressed
by the scholars. These events are often used to discount Aboo Hurayrah's veracity and thereby
negate a large section of the Sunnah.
The two prominent sources in contemporary times for raising these allegations against Aboo
Hurayrah are the Shee'ah and the students of the orientalists.
As for the former, many of these allegations are to be found in the work, Aboo Hurayrah, by the
Lebanese Shee'ee author, Abd al-Husayn Sharaf ul-Deen al-'Amalee.
Aspects of this work were refuted by Dr. Muhammad Ajaaj al-Khateeb (Professor at the University of
Damscus, Colleges of Sharia and Education) in his Master's thesis, al-Sunna Qabl al-Tadween
(Cairo: 1483/1963) and also in his work, Aboo Hurayrah Raawiya al-Islaam (Cairo: 1962).
Regarding the latter, most of the arguments of the Orientalists were summarized by Mahmud Abu
Rayyah of Egypt. In his work, Adwa' 'alas-Sunnat-il-Muhammadeeyah (Cairo: 1377/1958), Abu
Rayya attempted to show that the Sunnah is fabricated in the whole and toward that aim he raised
questions on Aboo Hurayrah's veracity.
When Abu Raya's book first appeared, a number of scholars addressed his arguments. The most
prominent responses were
l Dr. Mustafaa as-Sibaa'ee (founder of the Muslim Brotherhood in Syria), in his thesis, al-
Sunna wa Makanatuha fit-Tashree' al-Islaamee, (Cairo: 1380/1961);
l Shaykh 'Abdur-Razzaq Hamza (the head of Darul-Hadeeth in Makkah and Imaam of Masjid
al-Haram), Zulumat Abi Raya amam Adwa' al-Sunnah al-Muhammadeeyah, (Cairo: n.d.);
and
l The definitive response by Shaykh 'Abdur-Rahmaan ibn Yahyaa al-Mu'allamee al-Yamanee
(the Librarian of Masjid al-Haram), al-Anwaar ul-Kaashifah lima fee Kitaab Adwaa' 'ala al-
Sunnah min al-Zallal wa l-Tadleel wa l-Mujaazafah, (Cairo: 1378) - may Allah have mercy
with them all.
(2) It should be noted that pertaining to most of the objections raised against Aboo Hurayrah, there
exists a definitive defense written by the Iraqi Muslim Brotherhood scholar, 'Abdul-Mun'im Saalih al-
'Alee al-'Izzee, entitled Dif'a 'an Abee Hurayrah (Baghdad: 1393/1973). In this work, al-'Izzi
reviewed, page by page, over 110 classical works (most of which are in a number of volumes,
extending thousands of pages) with the aim of collecting everything related to Aboo Hurayrah.
With regards to the three specific objections raised against Aboo Hurayrah in the post, the response
is as follows:
(3) 'Umar never beated Aboo Hurayrah during the lifetime of the Prophet - - for lying
against the Prophet.
However, both 'Abdul-Husayn al-'Amalee (p. 268) and Abu Rayya (pp. 163, 171) report that 'Umar
struck Aboo Hurayrah with a shield for relating too many hadeeth upon the Prophet - sallallahu
'alaihi wa sallam - and accused him of lying. The source of this incident is not Saheeh Muslim, but
rather a Shee'ee text, Sharh Nahj al-Balagha, by the Shiite Mu'tazilite Ibn Abi al-Hadid who quotes
Abu Ja'far al-Iskafi. Abu Ja'far al-Iskafi is a third century, Shiite Mu'tazalite. Al-Iskafi relates this
incident with no chain or authorities (sanad). And thus this is an unverified historical incident that
appears centuries after the deaths of 'Umar and Aboo Hurayrah. And moreover it is found in the
works of those who harbor religious animosities against Aboo Hurayrah and adverse theological
positions toward the Sunna. (See: al-Mu'allamee, al-Anwaer al-Kaashifah, pp. 152-153, al-Khateeb,
al-Sunnah Qabl al-Tadween, p. 457, al-'Izzee, Difaa' 'an Abee Hurayrah, p. 123)
Historically, the Jahmee, Bishr al-Mareesee was perhaps the first to claim that 'Umar said that "the
greatest liar among the narrators of hadeeth is Aboo Hurayrah." To this fabrication, Imam al-
Darimee responded, "How could 'Umar accuse him of lying against the Messenger of Allah -
- and [at the same time] place his in charge of important posts. Had [Aboo Hurayrah] been
thought of by 'Umar - radiyallahu 'anhu - as [al-Mareesee] claimed, 'Umar would not have
entrusted [Aboo Hurayrah] with the affairs of the Muslims, placing him in charge, time and
time again."
Also, ad-Darimee rhetorically asks al-Mareesee, "If you were truthful in your claim, then expose
[to us] who narrated such. You will not be able to expose a trustworthy narrator." (See al-
Darimi, Radd al-Imaam al-Darimee 'Uthmaan ibn Sa'eed 'alaa Bishr al-Mareesee al-'Aneed, pp.
132-135.)
Interestingly, al-'Izzee shows that a number of grandsons of 'Umar related hadeeth from Aboo
Hurayrah from the Prophet - . Among whom: (a) Salim ibn 'Abd Allah ibn 'Umar, who in Saheeh
al-Bukhaaree alone relates three hadeeth; (b) and Hafs ibn 'Asim ibn 'Umar, who in Saheeh al-
Bukhaaree alone relates eleven hadeeth. al-'Izzi comments (p. 123), "Did they not hear from their
fathers that their grandfather considered Aboo Hurayrah a liar?"

Ce qui est assez etonnant venant de ta part,cest ce si abu houreira etait shiite tu l'aurais bien insulté de menteur.

Abu houreira justifie la quantité de hadith rapporté par le fait qu'il possede une cap magique qui ne lui fait pas perdre la memoire...

Sinon a part ca,tu appelles ca de la science..

.
 
J'en ai marre des attaques injustifiées.

Le but de ce post est de fournir un certain nombre d'informations venant modérer les contre-arguments classiques des anti-sunna

En ce qui me concerne, je ne répondrais qu'au sujet.

pamis les attaques anti sunnah, il y a le fait que vous prenez la sunnah et les hadiths pour des revelations, est ce que tu peux repondre a ca ? Lol
 
Ce qui est assez etonnant venant de ta part,cest ce si abu houreira etait shiite tu l'aurais bien insulté de menteur.

Abu houreira justifie la quantité de hadith rapporté par le fait qu'il possede une cap magique qui ne lui fait pas perdre la memoire...

Sinon a part ca,tu appelles ca de la science..

.

Salam molimo669,

Le problème c'est qu'ils ne connaissent même pas son prénom! o_O

Chacun donne un prénom different!
 
Retour
Haut