Devinette

• Initiateur de la discussion Initiateur de la discussion saintjohn
  • Date de début Date de début
1. Depuis quelle ville on a teleguide le drone qui a abattu les rats hier?
2. De quelle ville est le marocain qui la teleguidait?

Pour la premiere question moi je pense Marrakech ou Benguerir.

La deuxieme tres difficille. Mais on peut dire que c'est un lion. Les lions n'aiment pas les rats. Il n'y a que les rats
qui aiment les rats. Combien de fois vous regardez des videos sur les rats?
Et combien de fois vous regarder des videos sur les lions?

Et quel genre de livres vous donnez a vos enfants? Un livre sur les lions ou bien un livre sur les rats?

Moi quand j'etais petit on m'avait donne un livre sur le lion. "Le roi de la Jungle." C'est un petit livre
en Francais. Je l'ai lu plusieurs fois. Grace a ce livre j'ai appris le Francais. :-)

PS: Tres important: Il faut laisser tout ca entre nous. Bouche Cousue. Hush Hush. Ni Vu ni Connu. La muette.

Le lion a San Francisco. J'etais tres proche de la cage avec ma petite. Le lion s'est approche
il m'avait regarde dans les yeux. J'ai recule par respect.

Les journaux algiriens parle de drones israeliens.
Duuuuh. Franchement ils me font rire. :)

Ils ont toujours eu peur du Maroc. Bouteflika en parlant avec Kissinger voulait savoir
si les USA etait avec le Maroc. Kissinger l'a laisse a sa faim. Ni oui. Ni non.

Et en 2021 les USA "oui oui oui oui non oui oui oui oui non oui oui oui non"
Ils ont fait la meme chose a Saddam. Et on sait tous comment ca a fini pour Saddam. :)

@Hessia

Don't worry. Look at me I am not worried. How many Moroccan students met Ronald Regan in the white house.
Answer: One. Me Saint John.

How many Moroccan ambassadors served during Ben Alli in Tunisia and in Algiers during Bouteflika and Minisier Of Information.
Answer: One. Saint John's uncle.

How many Moroccans were Dean Of Rabat universities, Ambassador to Iraq during Saddam Hussein, Minister Of Exterior
and President of The Organzation Of The Islamic Countries. In Jeddah Saudi Arabia,
Answer: One. Another uncle.

How many high caliber territorial security officials refused the orders of Hassan II in the rif moutains and took out their
pistol and shot his picture.

How many tribes fought the Alaouites and took over Marrakech for decades.
Answer: One. My mother's tribe.
One day I tell you about Tbourida right outside of Marrakech with Baba, tribe leader, wearing all white on his horse.
And the women singing and clapping.

....
....

Algirian.

I am Saint John. A lion Son of Lions.We librated the Sahara and Morocco and we sent the Frenchies packing :)

Dernière édition:
@Hessia

Don't worry. Look at me I am not worried. How many Moroccan students met Ronald Regan in the white house.
Answer: One. Me Saint John.

How many Moroccan ambassadors served during Ben Alli in Tunisia and in Algiers during Bouteflika and Minisier Of Information.
Answer: One. Saint John's uncle.

How many Moroccans were Dean Of Rabat universities, Ambassador to Iraq during Saddam Hussein, Minister Of Exterior
and President of The Organzation Of The Islamic Countries. In Jeddah Saudi Arabia,

How many high caliber territorial security officials refused the orders of Hassan II in the rif moutains and took out their
pistol and shot his picture.

How many tribes fought the Alaouites and took over Marrakech for decades.
Answer: One. My mother's tribe.
One day I tell you about Tbourida right outside of Marrakech with Baba, tribe leader, wearing all white on his horse.
And the women singing and clapping.

....
....

Algirian.

I am Saint John. A lion Son of Lions. :)
you look well bloated doude
Once in a while it happens that a lioness gives birth to a mole ^^
i think you are

Good one. But do you really beleive a mole would shake hands with the Bear in the white house? :)
oh yes, i do
y mean Donald Reagan
what you are describing is evolution according to Darouin ^^
As a lioness can gives birth to moles, it sometimes turns into bears. this is exactly what happened to thaht white house bear. Have you forgotten his story, wan't he the hollywoodian mole during McCarthyism witch hunt ?
yes he was. good for you, you'd dream of becoming a bear one of theses days too

No No No. Reagan is a bear. I am a Lion and I am happy to be a lion.

Few years ago a good friend died. She lived in the mountains. I got a call Saturday morning
and drove to her place and paid my respects. Sad day. Kids were sad. I was sad. My wife
was sad. Dogs were sad. Everyone was sad.

We usually stay at her place but that night I reserved a room in the hotel.
So after paying my respects. late at night, we were driving unusually slowly on the road.
to go to sleep in the hotel. Snow flakes starting coming down, It was beautiful
and then a bear was standing right there in the middle of the road. I stopped.
He looked at us for few minutes and then went to side of the road and starting
hugging a tree.

I have been going to those same mountains for years. Never saw a bear.
My friend Marcia, God bless her, gave me one last farewell. :)
Strange. What do you think Algirian?

Oui je sais. Mais tu votes pour quelle ville? Moi je vote pour Marrakech ou Benguerir.
Un jour on saura ou les drones sont localises et puis on peut comparer ....
peut-être depuis Alger 🤣
par satellite , tout l espace arien du Maghreb pourrait etre le point de départ
y en a qui bossent tant dis que d autre boivent de la Sangria en Espagne

Je te l'accorde... il est un peu narcissiste.... mais qui ne l'est pas sur le net?? Rien n'est prouvable....donc les gens se lache
Il m'insulte personellement et il pleurniche maintenant. Moi j'aime parler de l'ere Ottomane. ni plus ni moince. :)
Mais je suis Saint John. Les petites mouches je sais comment les ecraser. J'ai pas mal de techniques.
Quand je marche dans les Hallway de Cisco, on arrete la discussion et on se met a cote pour laisser Saint John passer.
J'ai toujours aime. "Stay The F..k away From Saint John If you can"

@alicemoitronkil

Oauis. Regarde les messages. Il m'appele chemkar, jerk, ... pas mal d'insultes.
moi non. pas du tout. je respecte mon age. 56 ans.

je parle simplement de l'ere ottomane et de la kasbah. je sais pas pkoi il saute.
C'est vrai j'utilise le mot algirien avec un i. C'est pas une insulte ca. C'est juste que
parfois quand je tape je confond le e avec le i. Je suis vieux moi mes yeux
ne sont pas aussi fort qu'avant et je refuse de mettre des lunettes.
C pas grave. Il peut continer a insulter. Ca montre qu'il est jeune et colereux. :)

@alicemoitronkil

Oauis. Regarde les messages. Il m'appele chemkar, jerk, ... pas mal d'insultes.
moi non. pas du tout. je respecte mon age. 56 ans.

je parle simplement de l'ere ottomane et de la kasbah. je sais pas pkoi il saute.
C'est vrai j'utilise le mot algirien avec un i. C'est pas une insulte ca. C'est juste que
parfois quand je tape je confond le e avec le i. Je suis vieux moi mes yeux
ne sont pas aussi fort qu'avant et je refuse de mettre des lunettes.
C pas grave. Il peut continer a insulter. Ca montre qu'il est jeune et colereux. :)
what is funny in the theories of darouine is that one can dream of becoming a lion, but only remain a vulgar mole, at best if the conditions for progress are met, end as in old snake!

Retour